1. «Ойлан тап» оқыта үйрету ойыны.
Мұғалім: «кім?» - деген сұрақ қойғанда, оқушылар ата, әке, іні деп жауап беруге тиіс.
Мұғалім: «қайда?», - деп сұрақ қойғанда, «үстелде, орындықта, партада, аулада, үйде, мектепте»,- деп жауап берулері керек.
Мақсаты: оқушылар қойылған сұрақты түсініп, оған дұрыс жауап таңдай білулері керек. Яғни «кім?»,-деген сұраққа «сызғыш» деп жауап берілмейді.
2. «Қайталай ғой» оқыта үйрету ойыны.
Ойын шарты: бір оқушы қандай да бір көкөністі атайды, ал екінші оқушы оны қайталап, тағы бір көкөніс атауын қосады.
Үшінші оқушы екеуін қайталап, үшінші сөзді қосады. Осылай ойын 6-7 сөзге дейін жалғасады.
3. «Мені түсін» оқыта үйрету ойыны.
Бұл ойынды жекелеген сөздер мен сөз тіркестерінің айтылуын меңгерту кезе- ңінде қолдану тиімді.
Ойынның бір артықшылығы алдын ала қосымша дайындықты қажет етпейді. Мұғалім тақта алды на оқушыларды бір қатар етіп тұрғызады. Қатардың бас жағына өзі тұрып, жанындағы оқушыға жаңа сөздердің бірін сыбырлап айтады. Оқушы дәл осылай сол сөзді келесі оқушыға сыбырлап айтады. Ойын осылай жалғасады. Қатар аяқталғанда, соңғы тұрған оқушы өзі естіген сөзін дауыстап айтады. Алғашында мұғалім жасырған сөз бен соңғы сөз салысты- рылып,бастапқыда сөзді бұзып айтқан оқушы сол сөзді бірнеше рет қайталай- ды. Осылайша бірнеше сөз жасырылып, олардың айтылуы бірнеше рет қайтала- нады. Жарысты ұйымдастырғанда,әр топ мүшелері ойынды бастайды.
Мұғалімнің орнына сыныпты топқа бөліп, жарысты ұйымдастырғанда, әр топ мүшелері ойынды бастайды.
4. «Тақырыптық сөздер» оқыта үйрету ойыны.
Лексикалық тақырыптарды пысықтау кезінде қолдануға қолайлы ойын түрі. Оқушылар шеңбер жасап, дөңгелене тұрады. Мұғалім басты тақырыпты айтады. Мысалы, мұғалім «Көктем» деген тақырыпты айтады.
Оқушылар осы тақырып бойынша сөздерді бір-бірден айтады. Осылайша шеңбер аяқталғанға дейін сөздер айтыла береді.
5. «Кім көп және тез?» оқыта үйрету ойыны.
Мұғалім қазақ тіліне тән белгілі бір дыбысты атайды, оқушылар сол дыбыс кездесетін сөздерді атауы керек.
Әрбір дұрыс айтылған сөз үшін мұғалім оқушыға жұлдызша береді. Көп жұлдызша жинаған бала жеңімпаз атанады.
6. «Өз жұбыңды тап» оқыта үйрету ойыны.
Сөз тіркесетірн меңгертуге арналған ойын.
Мұғалім сабақта сөз тіркестерінің лексикалық мағынасын жаттықтыру мақсатында осы ойынды ойнатуына болады. Бұл ойында оқушылар саны жұп болуы керек.
Мұғалім әр оқушыға бір-бірден сөз үлестіреді. Барлық оқушылар өздеріне берілген сөздерді дауыстап оқиды. Осыдан кейін оқушылар сөз тіркесін жасау үшін өз жұбын іздейді. Мысалы: жаңбыр, жауады, көктем, айлары деген сөздер таратылады.
Жаңбыр деген сөзді оқыған бала жауады деген сөзді оқыған баланың қасына барып, екеуі бірігіп, жаңбыр жауады деген тіркесті айтады.
7. «Кім көп және тез?» оқыта үйрету ойыны.
Мұғалім қазақ тіліне тән белгілі бір дыбысты атайды, оқушылар сол дыбыс кездесетін сөздерді атауы керек. Әрбір дұрыс айтылған сөз үшін мұғалім оқушыға жұлдызша береді. Көп жұлдызша жинаған бала жеңімпаз атанады.
8. «Сөзден сөз тіркесіне» оқыта үйрету ойыны.
Бұл ойын арқылы оуқышалрдың сөзден сөз тіркесін құрай алу дағдылары қалыптастырылады.
Мысалы, мұғалім бәтеңке деген сөзді айтады, оқушылар қызыл бәтеңке, екі бәтеңке, үлкен бәтеңке, менің бәтеңкем т.с.с сөз тіркестерін айтады.
Өте қызықты. Сабақта міндетті түрде қолданамын. Рахмет.