Құзіреттілікті қалыптастыруға
бағытталған сабақтың өзіндік талдауы
Сабақты
жоспарлау кезеңі
·
Алдыңғы
сабақ қорытындысының сәтті және сәтсіз
жақтары қандай болды?
·
Сабақ
тақырыбы, оқу және оқу-тәжірибелік міндеттер негізінде құрылған?
·
Оқу
міндетін шешу процесіндегі осы сабақ тақырыбының алатын орны қандай?
·
Осы
сабақта қандай оқыту әрекетін қалыптастыру керек, берілген тақырып үшін
негізділігі қандай?
·
Сабақтың
типі қандай? (міндетті шешу кезеңімен сәйкестігі)
·
Оқушының
сабақты меңгерудегі қандай мақсатты (ізденушілік және орындаушылық) шешуге
болады?
Оқушы алдына оқыту формаларын меңгеру үшін қандай мақсат
қойылды?
·
Берілген
сабақты өткізуді жоспарлауда қандай кәсіптік міндеттер туындады?
·
Берілген
сабақтың мақсатын толық қамту үшін қандай тапсырмалар орындалды?
·
Әр
тапсырманы орындаудағы мақсат қандай? (сабақтың аралық мақсаты)
·
Сабақтың
мақсатын жүзеге асыру үшін оқушылардың қандай білімі мен тәсілдерін өзектендіру
қажет? Оқушылар осы тәсілдерді қандай түрде ұсынуы қажет?
·
Осы
сабақта қандай пәнаралық байланысты құру керек?
·
Сабақ
барысында оқушылардың ұжым болып өзбетінше тапсырмаларды орындау дәрежесі
қандай?
·
Сабақтың
қандай кезеңі қиындық тудыруы мүмкін (мұғалімде ме әлде оқушыда ма?). Сабақ
барысында бұл қиындықтардан қалай шығуға болады?
·
Сабақтың
мазмұнының қорытындысы қандай түрде ұсынылуы керек?
·
Оқуды
меңгеру кезінде ынтымақтаса отырып қорытындысын ұсыну керек пе? Оны қандай
түрде жасау керек?
·
Сабақ
соңында оқушының тақтадағы және дәптердегі жазбалары қандай түрде болу керек?
·
Алдын
ала қандай құралдарды дайындап қою керек?
·
Үй
жұмысын қандай формада және мақсатқа бағытта отырып тапсырманы беру керек? (мұғалім немесе оқушы
ұсына ма; үй жұмысының түрі мен көлеміне оқушы таңдауы қажет пе; осы жұмыстағы
ата-ана қатысы).
Сабақты өткізу кезеңі
·
Сабақтың
жағымды фоны құрылды ма?
·
Тапсырманы
орындатуда оқушыны ынталандыру болды ма?
·
Әр
тапсырма үшін оқушыныі өз бетімен орындауына мүмкіндік жасалды ма?
·
Оқушы
қаншалықты зерделі түрде әрекет ете алды? (қажет болған жағдайда мұғалімнен
сұрайды; бір-біріне сұрақ қояды; қажет болған жағдайда қолданылып отырған әдістерін өзгертіп, негіздей алады, модельге
бағытталады)?
·
Берілген
тақырып мазмұнын ұжым арқылы алға жылжуы үшін оқушының қандай ұсынылған
ойларын, сұрақтарын белгілеп қою керек?
·
Қазіргі
уақытта оқу процесін ұйымдастыруда қандай аспектілерге көңіл аудару керек? (оқу
ынтымақтастығының шарттарын қолдану, топтың ерекше жұмысын, топ арасындағы
пікірталас ерекшелігін, т.б.).
Мұғалімнің сабақты өзіндік талдау кезеңі
·
Алға
қойылған кәсіптік міндетті шешу жолы орындалды ма?
·
Сабақ
барысында жоспарланбаған жағдай туындады ма? Егер туындаса, оған
мұғалімнің реакциясы қандай болды? Осы
жағдай туындауының жағымды және жағымсыз жақтары қандай болды?
·
Келесі
сабақта өтілген сабақтың қандай жағымды жақтарын жүзеге асыруға болады?
·
Шешілмеген
қандай проблемалар қалды (оқушы үшін және мұғалім үшін)? Осындай жағдай туындау
себебі неде?
·
Өтілген
сабақ бойынша мазмұны мен формасын меңгеру кезінде келер сабаққа қандай
міндеттерді қою керек?
Самоанализ
компетентностного урока
Этап планирования урока
·
Каковы положительные и отрицательные
итоги предыдущего урока?
·
В рамках какой учебной или
учебно-практической задачи разработан урок, его тема?
·
Каково место этой темы в процессе
решения учебной (учебно-практической) задачи?
·
Какие учебные действия необходимо
формировать на этом уроке, какое из них основное для данного урока?
·
Каков тип урока (в соответствии с этапом
решения задачи)
·
Какие цели (поисковые и исполнительские)
в освоении обучающимися содержания необходимо решить на нем? Какие цели ставятся перед детьми в освоении форм
деятельности?
·
Какие профессиональные задачи возникают в процессе планирования и проведения данного
урока?
·
Какие задания позволят наиболее полно
реализовать цели данного урока? В каком виде целесообразно представить эти
задания детям?
·
Какова цель выполнения каждого задания
(промежуточная цель урока)?
·
Какие знания и способы действий
необходимо актуализировать у обучающихся для реализации целей урока? В каком
виде обучающиеся должны представить эти способы?
·
Какие межпредметные связи необходимо
установить на этом уроке?
·
Какова степень коллективной
самостоятельности обучающихся в ходе урока?
·
Какой этап урока может вызвать трудности
в реализации (у учителя или у обучающихся)? Как можно преодолеть эти трудности
в ходе урока?
·
В каком виде должен быть представлен
содержательный итог урока?
·
Нужно ли представить итог в освоении
учебного сотрудничества? В каком виде это сделать?
·
Как должны выглядеть записи на доске и в
тетрадях обучающихся в конце урока?
·
Какое оборудование надо подготовить
заранее?
·
В какой форме и какое домашнее задание
целесообразно задать (формулирует
учитель или дети; необходим ли выбор детьми вида и объема домашней работы;
участие родителей в этой работе)?
Этап проведения урока
·
Создан
ли положительный эмоциональный фон урока?
·
Получается ли мотивировать обучающихся
на выполнение заданий?
·
Удается ли предоставить детям
необходимую степень самостоятельности в работе над каждым заданием?
·
Насколько осознанно действуют дети (в
случае необходимости делают запрос к учителю;
задают вопросы друг другу; при необходимости разворачивают и
обосновывают используемый способ действия, обращаются к модели)?
·
Какие из детских догадок, вопросов,
предположений нужно зафиксировать для дальнейшего коллективного продвижения в
освоении содержания?
·
На какие аспекты в организации учебного
сотрудничества необходимо обратить внимание сейчас (использование норм учебного
сотрудничества; особенности работы групп; характер межгруппового обсуждения и
др.)?
Этап
самоанализа урока учителем
·
Получилось ли решить поставленные перед
собой профессиональные задачи?
·
Возникла ли в ходе урока
незапланированная ситуация? Если да, то
какова моя реакция? Каковы положительные и отрицательные итоги возникновения
этой ситуации?
·
Какие положительные итоги урока
необходимо воспроизвести на следующем уроке?
·
Какие проблемы остались нерешенными (для
обучающихся и для себя)? В чем причина этой ситуации?
·
Какие задачи в освоении содержания и
форм деятельности нужно поставить перед собой на ближайших уроках, исходя из
итогов данного урока?